پایگاه جامع اطلاعات مکانی ایران
پایگاه جامع اطلاعات مکانی ایران اخبار بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۲

بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۲

همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان نقشه برداری بزرگترین رویداد ملی در حوزه نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی کشور برگزار می شود.

1401/08/19
سازمان نقشه برداری کشور با مشارکت انجمن علمی مهندسی نقشه برداری و ژئوماتیک ایران، بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری واطلاعات مکانی را که بزرگترین رویداد ملی در حوزه نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی کشور محسوب می شود،برگزار می کند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور، بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی توسط این سازمان 11 و 12 اردیبهشت ماه سال 1402(نمایشگاه 11 تا 14 اردیبهشت ماه) برگزار می گردد.
صاحب نظران و متخصصان مهندسی نقشه برداری می توانند مقالات خود را در 10 محور با موضوعات فنی و مهندسی نقشه برداری به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.
 ژئودزی، تعیین موقعیت، ناوبری و چارچوبهای مختصاتی زمین مرجع، ژئودینامیک و پایش تغییرات پوسته زمین، فتوگرامتری و استفاده از پهپاد، سامانه ها و زیرساخت های اطلاعات مکانی (GIS & SDI)، فناوری سنجش از دور در بروزرسانی اطلاعات مکانی و پایش تغییرات محیطی، هیدروگرافی و پایش و مدلسازی دریا با استفاده از داده های میدانی و ماهواره ای، نقش اطلاعات مکانی در مدیریت منابع طبیعی، حفاظت از محیط زیست و مدیریت بحران، نقش اطلاعات مکانی در مدیریت، برنامه‌ریزی، کاداستر و آمایش سرزمین، کارتوگرافی و روشهای نوین نمایش اطلاعات مکانی و ایجاد تحول در تولید و ارائه داده‌های مکانی با استفاده از فناوری‌های دانش‌ بنیان محورهای این همایش به شمار می آیند.
خاطر نشان می شود این همایش باحمایت 19 دستگاه اجرایی، دانشگاهی و انجمن های صنفی برگزار خواهد شد. انجمن علمی و مهندسی نقشه برداری، جامعه مهندسان نقشه برداری ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، دانشگاه های صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، شهید بهشتی، سازمان فضایی ایران، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان هواشناسی کشور،  مرکز آمار ایران،  سازمان امور اراضی، یونسکو، از جمله حامیان همایش ژئوماتیک 1402 هستند.
بنا بر اعلام دبیرخانه علمی همایش که در سازمان نقشه برداری کشور مستقر است، علاقمندان و صاحب نظران حوزه ژئوماتیک می توانند چکیده مقالات خود را تا 30 آذر ماه 1401 از طریق سایت همایش به آدرس http://conf.ncc.gov.ir   ارسال نمایند. همچنین زمان اعلام نتایج داوری مقالات30 دی ماه 1401 اعلام شده است. شایان ذکر است نمایشگاه ملی ژئوماتیک 1402 نیز به صورت حضوری در سازمان نقشه برداری کشور بامشارکت بخش های دولتی، خصوصی و دانشگاهی از11 لغایت 14 اردیبهشت ماه 1402 برگزار خواهد شد.
گفتنی است همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی با سه دهه قدمت، همواره جایگاهی برای ارائه آخرین تلاشهای علمی و اجرایی کشور در زمینه علوم نقشه برداری بوده است. علوم نقشه برداری با توجه به تغییرات گسترده تکنولوژی در بخش های جمع آوری، پردازش و نمایش اطلاعات در سالهای اخیر تغییرات و پیشرفتهای زیادی را تجربه نموده است که عدم آگاهی و استفاده از آن می تواند صدمات جبران ناپذیری را بر بدنه برنامه ریزی، تصمیم سازی و مهندسی کشور وارد نماید. این اهمیت وقتی صدچندان می شود که بدانیم بسیاری از داده های دنیای امروز دارای مولفه مکانی بوده و بدون آن کارآیی ندارند.
 براین اساس لازم است تا داده های مکانی با کیفیت مطلوب و با رعایت استانداردهای موجود جمع آوری، پردازش و در اختیار کاربران قرار گیرند. چنین اطلاعاتی در یک بستر مشترک می توانند ضمن کمک به طرح های کلان کشور مانند آمایش سرزمین، ثبت و ... نیازهای موجود در زمینه های محیط زیست، تغییرات اقلیم، حمل و نقل، مصرف بهینه منابع و ... را نیز تامین کرده و رشد اقتصادی کشور را در سایه تحقق عدالت به ارمغان آورد.
سازمان نقشه برداری کشور از محققان، پژوهشگران و سایر علاقه مندان دعوت می نماید با ارائه مقاله، یافته ها، تجهیزات و فناوری های جدید خود در حوزه ژئوماتیک و اطلاعات مکانی در این همایش به اشتراک بگذارند تا گامی مؤثر در راستای پیشرفت این حوزه و رفع نیازهای کشور برداشته شود.

منبع:


https://www.ncc.gov.ir/fa/news/5778/%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%98%D8%A6%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-1402



ارسال نظر:


پایگاه جامع اطلاعات مکانی ایران
زلزله سازمان نقشه برداری زمین لرزه دریاچه ارومیه پهنه بندی فنوج ایستگاه تعیین موقعیت فرونشست تصایور آلتراکم مدل رقومی ارتفاعی سواحل مکران تصاویر ماهواره ای خلیج گرگان پهنه آبی روز جهانی GIS GIS چارت‌های ناوبری الکترونیک زیر ساخت داده مکانی سازمان برنامه و بودجه کنترل فنی و استاندارد پنجره واحد مدیریت زمین استاندارد‌‌سازی نقشه کارگروه ممیزی عملیات گویاسازی عکس‌های اورتوفتو باروق سرویس استاندارد OGC NSDI نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری اطلاعات مکانی ژئوپرتال کشور ژئوپرتال ملی تفاهم نامه سازمان فضایی کشور نقشه برداری بارندگی برف نقشه پوشش برف بحران هیدروگرافی کنترل فنی SDI پورتال GNAF همایش اطلس ملی حمل و نقل تقسیمات سیاسی تقسیمات کشوری گالیله موقیت یاب مکانیابی گوشی هوشمند سیستم ارتفاعی تعرفه 1401 سازمان کشور GNSS ژئوپورتال همراه اطلس سراسری کشور نقاط ترازیابی درجه یک ثقل سنجی درجه صفر ژئودزی سازمان نقشه برداری کشور حلال احمر کشور ژئوپورتال ملی NCC WebGIS gis فرونشت اصفهان data photogrammetry Geoserver

©BRB تمامی حقوق طراحی سایت متعلق به شرکت دانش‌بنیان بهین ره‌آورد بهبود می باشد.